Ofte stillede spørgsmål

Her finder du svar på de oftest stillede spørgsmål om lån.

De fleste spørgsmål bør være besvaret, men skulle du alligevel være i tvivl om noget,
så send os gerne en mail på: info@bedstekredit.dk.

  • Hvordan ansøger jeg om et forbrugslån?

    Ved at anvende Bedstekredit.dk som din søgemaskine, finder du nemt et forbrugslån, som du er kvalificeret til at ansøge.
    Når du er kommet til oversigten over de forskellige lån til dit behov, klikker du på det lån, som du ønsker at ansøge om.
    Herefter kommer du direkte til online-ansøgningen, hos din ønskede låneudbyder.


    Et tip fra os til dig er, at du kan søge om lån i flere forskellige banker - dette vil nemlig øge sandsynligheden for, at du får et godkendt lån allerede i dag.
    Desuden vil du kunne vælge mellem flere forskellige lånetilbud, og du har derved mulighed for, at vælge det lån, der er billigst.

  • Kan jeg få et lån uden at stille sikkerhed?

    Ja, det kan du.
    Du behøver ikke at stille hverken hus eller bil som sikkerhed, for at få ansøge om et forbrugslån.

  • Hvad koster det at ansøge om et forbrugslån?

    Det er gratis at ansøge om et forbrugslån.
    Hvis din låneansøgning bliver godkendt, vil du modtage et lånetilbud fra banken, hvor du selv vælger, om du vil acceptere eller afslå tilbuddet.
    At ansøge om et forbrugslån er derfor helt risikofrit, uforpligtende og aldeles gratis.

  • Er det sikkert at ansøge om lån online?

    Ja, det er det.
    Vi sørger altid for, at dine oplysninger er krypterede, så de ikke læses af uvedkommende.

    Det betyder, at alle dine indtastninger, vil have den højeste sikkerhed som overhovedet mulig.

    Du kan sikkert og trygt låne penge online her på vores samarbejdspartner Nordisk Låns side. 

  • Hvad betyder ÅOP?

    ÅOP står for ”Årlige Omkostninger i Procent”, og procentsatsen viser de samlede årlige omkostninger for dit lån.
    Her er et eventuelt oprettelsesgebyr medregnet, administrationsomkostninger og den årlige rentesats på lånet.
    Dette er til, for at give dig et godt og hurtigt overblik over, hvor store de samlede omkostninger for lånet er i alt.

  • Hvad sker der efter jeg har ansøgt om et lån?

    Kort opsummeret, foregår ansøgningsprocessen som følger:

    1. Du ansøger om dit ønskede lån ved hjælp af vores søgeværktøj på forsiden.
    2. Dernæst finder du et passende lån, og udfylder en online-ansøgning hos den valgte låneudbyder.
    3. Hvis banken/din valgte låneudbyder godkender din låneansøgning, sender de dig en låneaftale inden for kort tid.
    4. I låneaftalen står der blandt andet, hvilken rente banken kan tilbyde dig på dit ønskede lån.
    5. Hvis du accepterer lånevilkårene, underskriver du låneaftalen med dit NemID, og vedlægger nødvendig dokumentation.
    6. Efter godkendelsen, vil banken/låneudbyderen sende dig en besked vedrørende godkendelsen.
    Pengene bliver derefter sat ind på din konto, og du kan nu bruge pengene, som du frit selv vælger.

  • Hvordan og hvornår får jeg mit lån udbetalt?

    Når du er blevet godkendt til dit ønskede lån, vil pengene blive overført samme dag, eller senest dagen efter godkendelsen, til det kontonummer som du har angivet i din ansøgning.

Vil du have gode lånetilbud?

Vi anvender cookies

Bedstekredit arbejder hele tiden på at gøre din oplevelse endnu bedre, derfor anvender vi cookies på vores side.
Læs mere om vores cookiepolitik her.

 

Privatlivspolitik


1. Indledning


Beskyttelse af dine Personoplysninger har Selskabets højeste prioritet. 
Selskabet behandler Personoplysninger og har derfor vedtaget denne personoplysningspolitik, der fortæller dig, hvordan Selskabet behandler dine personoplysninger. 
Selskabet har efter lovgivningen pligt til at informere dig om, hvordan Selskabet behandler og videregiver personoplysninger. 
I denne privatlivspolitik beskriver Selskabet sin behandling af personoplysninger i den forbindelse.
 

2. Kontaktoplysninger


Centeo Finance Group ApS
CVR nr. 37436488
Ceres Byen 75, 5. th.
8000 Aarhus C
Denmark
info@centeo.dk


I det følgende benævnt (”Selskabet”)

3. Formål og typer af personoplysninger


Vi indsamler og behandler følgende personoplysninger om dig:

  • E-mail
  • Telefonnummer
  • IP-adresse

Ovenstående personoplysninger indsamles med henblik på markedsføring af vores ydelser, herunder som beskrevet i det samtykke, du har givet til direkte markedsføring via e-mail og/eller SMS.
 

4. Markedsføring af virksomheder

Centeo vil sende markedsføringsmateriale om følgende virksomheder:
Santander, Bank Norwegian, Lendme, Nordisklån, Basisbank, Lånlet, D:E:R, Modus Finans, Paymark Finans, Spargo Finans, Føniks Privatlån, L'EASY, 
Nordiclån, L'EASY Minilån, Simbo, Lendon, Kasskreditten, Vivus, Zaplo, Kronelån, Nordcredit, Turbolån, Ferratum, Bonuslån, Ekspertlån, Spar Nord, Kvikto, Selene Finans, Lånio.

5. Det juridiske grundlag for indsamling og behandling af personoplysningerne


Det juridiske grundlag for behandlingen af personoplysningerne til brug for ovenstående formål er følgende:

  • Samtykke i forhold til direkte markedsføring og tracking i forbindelse med markedsføring, jf. Databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra a
  • Interesseafvejning i forhold til at Selskabets interesse er om at sende dig den markedsføring og de meddelelser, som du har anmodet om, f.eks. via den permission til e-mail markedsføring dvs. at sende dig, jf. Databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra f, jf. Databeskyttelseslovens § 6, stk. 1 samt markedsføringslovens § 10.
  • Selskabets legitime interesse i, at videreudvikle eksisterende produkter og have blik for trends og fremtidige produkter, jf. Databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra f om legitime interesser, jf. § 6 i Databeskyttelsesloven.

7. Kilder


Personoplysninger indsamles direkte fra dig, dine it-enhe­der såsom smartphone, tablet eller computer.

8. Frivillighed


Når Selskabet indsamler personoplysninger direkte fra dig som den registrerede og behandlinger dine personoplysninger til brug for markedsføringsformål, er det frivilligt at afgive personoplysningerne. Du er derfor ikke forpligtet til at give Selskabet oplysningerne, men konsekvensen vil være, at du ikke kan modtage tilbud fra Selskabet og Selskabets samarbejdspartnere, såfremt personoplysningerne er nødvendige for at Selskabet eller Selskabets samarbejdspartnere kan afgive sådanne tilbud.

9. Behandlingsprincipper


Vi vil behandle Personoplysninger lovligt, rimeligt og på en gennemsigtig måde i forhold til dig.

Vores behandling af Personoplysninger er undergivet en formålsbegrænsning, hvilket vil sige, at Personoplysninger skal indsamles til udtrykkeligt angivne og legitime formål. De må ikke viderebehandles på en måde, der er uforenelig med disse formål.

Vi behandler Personoplysninger ud fra et princip om dataminimering, hvilket vil sige, at de skal være tilstrækkelige, relevante og begrænset til, hvad der er nødvendigt i forhold til de formål, hvortil de behandles.

Personoplysninger skal behandles ud fra et princip om rigtighed, hvilket vil sige, at de skal være korrekte og om nødvendigt ajourførte.

Vi behandler Personoplysninger ud fra et princip om opbevaringsbegrænsning, hvilket vil sige, at Personoplysninger skal opbevares på en sådan måde, at det ikke er muligt at identificere dig i et længere tidsrum end det, der er nødvendigt til de formål, hvortil de pågældende Personoplysninger behandles.

Personoplysninger skal behandles ud fra et princip om integritet og fortrolighed, hvilket vil sige, at de skal behandles på en måde, der sikrer tilstrækkelig sikkerhed for Personoplysninger, herunder at de skal beskyttes mod uautoriseret eller ulovlig behandling og mod hændeligt tab, tilintetgørelse eller beskadigelse under anvendelse af passende tekniske eller organisatoriske foranstaltninger.
 

10. Risikoanalyse


Vi har gennemført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre et sikkerhedsniveau, der passer til de risici, som konkret er forbundet med vores behandling af Personoplysninger.

11. Videregivelse af personoplysninger


Selskabet videregiver kun dine persondata til samarbejdspartnere, herunder til brug for markedsføring, hvis du forinden har samtykket hertil. I forbindelse med Selskabets indhentelse af et sådan eventuelt samtykke, vil du blive nærmere informeret om, hvad persondataene vil blive anvendt til. Du kan til enhver tid gøre indsigelse imod en sådan videregivelse. Selskabet indhenter dog ikke dit samtykke, hvis Selskabet er retligt forpligtet til at videregive dine oplysninger, f.eks. til en offentlig myndighed. Herudover forbeholder Selskabet sig ret til at bruge en databehandler uden for EU/EØS til at bistå Selskabet med at udføre sin forretning. Dette vil dog i givet fald alene ske i overensstemmelse med gældende lovgivning.

12. Overførelse af personoplysninger til databehandlere og modtagere uden for EU/EØS


Selskabet anvender de leverandører, som Selskabet har vurderet bedst kan bistå selskabet, og nogle af dem er beliggende i lande uden for EU/EØS, f.eks. i USA. Selskabet overfører personoplysninger til sine databehandlere, som behandler personoplysningerne. Sådanne databehandlinger sker altid i henhold til en skriftlig databehandleraftale.

13. Opbevaringsperiode


Selskabet sletter dine personoplysninger, når Selskabet ikke længere har behov for at behandle dem til at opfylde et eller flere af de formål, som fremgår ovenfor. Særlige lovregler, herunder i fx bogførings-, hvidvask- og forældelsesloven, kan dog give Selskabet pligt eller ret til at opbevare dem i længere tid. Oplysningerne kan også behandles og opbevares længere, hvis de er anonymiseret. Til brug for markedsføring opbevarer Selskabet dine personoplysninger i den periode samtykket er gældende, og i yderligere 3 år efter det til enhver tid senest udsendte markedsføringsmateriale.

 

14. Sikkerhed


Selskabet har høje standarder for sikkerhed, også når det gælder beskyttelsen af dine personoplysninger. Derfor har Selskabet en række interne procedurer og politikker, der sikrer, at Selskabet lever op til de høje sikkerhedsstandarder og således opfylder kravene om implementering af passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger. Dermed gør Selskabet sit bedste for at sikre dine personoplysningers kvalitet og integritet.
 

15. Dine rettigheder


Du har ret til at få indsigt i de personoplysninger, som Selskabet behandler om dig, med visse undtagelser, der er fastsat i lovgivningen. Derudover kan du gøre indsigelse mod indsamling og videre behandling af dine personoplysninger. Endvidere har du ret til berigtigelse af dine personoplysninger eller bede Selskabet om at begrænse behandlingen af dine personoplysninger. Hvis du beder om det, vil Selskabet slette de personoplysninger, som Selskabet har registreret om dig, uden unødigt ophold, medmindre Selskabet kan fortsætte behandlingen på et andet grundlag, fx hvis behandlingen er nødvendig for at kunne fastlægge et retskrav, eller hvis det er nødvendigt for at besvare en henvendelse fra dig. Under visse omstændigheder kan du også anmode om, at Selskabet giver dig en kopi af dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format, og anmode om, at Selskabet transmitterer oplysningerne til en anden dataansvarlig (dataportabilitet).Hvis Selskabet behandler dine personoplysninger på baggrund af dit samtykke, kan du til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Dette kan ske ved at kontakte Selskabet (se nedenfor). Hvis du trækker dit samtykke tilbage, vil Selskabet ophøre med at behandle dine personoplysninger, medmindre Selskabet er berettigede eller forpligtede til at fortsætte behandlingen eller opbevaringen af dine personoplysninger på andet grundlag, herunder i henhold til lovgivningen. Tilbagekaldelse af dit samtykke berører ikke lovligheden af den behandling, som er sket før tilbagekaldelse af samtykket. Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder som beskrevet ovenfor, er du til enhver tid velkommen til at kontakte Selskabet (se nedenfor). Selskabet beder om, at du i forbindelse med henvendelser vedrørende dine rettigheder giver os tilstrækkelige oplysninger til, at Selskabet kan behandle din henvendelse, herunder dit fulde navn og din e-mailadresse, så Selskabet kan identificere dig og svare på din anmodning. Selskabet vil svare på din henvendelse hurtigst muligt.

Hvis du er uenig i den måde, som Selskabet behandler dine personoplysninger på, eller de formål, som Selskabet behandler oplysningerne til, er du velkommen til at kontakte Selskabet. Du kan også indgive en klage til:

Datatilsynet

Borgergade 28, 5. sal

1300 København K

Telefon 33 19 32 00

E-mail dt@datatilsynet.dk

www.datatilsynet.dk
 

16. Ændringer af privatlivspolitikken


Selskabet forbeholder sig retten til at ændre denne privatlivspolitik grundet væsentlige ændringer i lovgivningen, nye tekniske løsninger, nye eller forbedrede funktioner eller for at forbedre hjemmesiden.

17. Kontakt


Skriv til info@bedstekredit.dk - med angivelse af ”Privatlivspolitik” i emnefeltet, hvis Selskabet skal ændre eller slette personlige oplysninger, Selskabet har registreret om dig, hvis du ikke ønsker at modtage flere meddelelser fra Selskabet, eller hvis du i øvrigt har spørgsmål til retningslinjerne i Selskabets privatlivspolitik.

Er du sikker på, at du vil forlade os?

Vil du ikke gå glip af en masse gode lånetilbud?
Så udfyld e-mail og tlf.nr. så sender vi dig gode lånetilbud helt gratis.
Hvis du vil gå direkte til lånetilbudende, så klik her.